Praca szuka człowieka

Praca z Agencją Zatrudnienia, Praca tymczasowa, oferty pracy za granicą

Praca szuka człowieka

Headhunting – kiedy się sprawdza?

Headhunting – kiedy się sprawdza?

Założyłeś nową firmę, wobec której masz olbrzymie oczekiwania, ale wciąż nie potrafisz skompletować swojego idealnego zespołu do pracy, bo potrzebujesz naprawdę nietypowo wykwalifikowanych specjalistów? A może prowadzisz już jakiś biznes, tyle że nie do końca dobrze sobie z nim radzisz, dlatego chciałbyś uzyskać wsparcie doświadczonych fachowców? W obu przypadkach, a także w wielu innych sytuacjach, headhunting może ci się naprawdę przydać. To tzw. „łowienie głów” polegające na samodzielnym wyszukiwaniu idealnych kandydatów na wybrane stanowiska.

Technika, która opiera się na bezpośrednim docieraniu do potencjalnych pracowników okaże się u ciebie szczególnie efektywna, jeśli tylko twoje wymagania co do kandydatów są wysokie i bardzo rozległe. A prawdopodobnie tak właśnie jest. Nie zadowolisz się księgową, która zaledwie od paru miesięcy pracuje na swoim stanowisku, tak samo jak nie interesują cię dwudziestoletni informatycy, którzy nigdy nawet nie pracowali za granicą. Potrzebujesz prawdziwych ekspertów. Wiesz, kogo szukasz, ale póki co takie osoby kompletnie się do ciebie nie zgłaszają. Headhunters, czyli łowcy głów, sami znajdą dla ciebie idealnych kandydatów. Będą ich szukać tak długo, aż w końcu zaproponują ci kandydaturę przynajmniej jednego specjalisty, którego umiejętności, wykształcenie i doświadczenie będą idealnie zgadzać się z twoimi wymaganiami. Zaoszczędzisz na tym sporo czasu. Co prawda head hunting bywa dość kosztowny, zwłaszcza gdy realizujesz go z pomocą „łowców głów”, ale za to zyskujesz pewność, że prędzej czy później na pewno kogoś dobrego znajdziesz. A tak musiałbyś tracić czas na tworzenie kolejnych bezsensownych ogłoszeń. Miałbyś też nikłe szanse na to, że odpowiedziałby na nie ktoś, kogo chciałbyś zatrudnić.

Oczywiście ta niekonwencjonalna technika pozyskiwania nowych pracowników nie jest jedyną dobrą metodą rekrutacyjną. Nie ograniczaj się zatem wyłącznie do niej. W niektórych przypadkach zamieszanie standardowych ogłoszeń na stronach internetowych będzie w zupełności wystarczające.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *